Měření spotřeby
Měření spotřeby a tankování paliva (PHM) má smysl jen tehdy,
pokud je jeho přesnost dostatečně vysoká. Pro různý stroj / vozidlo je vhodný jiný způsob měření.
Z tohoto důvodu se nezaměřujeme jen na jeden způsob, ale dodáváme více systémů měření PHM.
Rádi pro Vás vybereme ten nejvhodnější. Níže uvádíme nejčastěji používané:
Čtení dat ze sběrnice CAN/BUS
- levný způsob získání více informací z vozidla
- přesnost měření závisí na přesnosti přístrojů vozidla, se kterou hodnoty (např. palivo) měří (stejné údaje jako v palubním počítači)
- přesnější obvykle bývají údaje o spotřebovaném množství paliva, než o počtu jeho litrů v nádrži, ale lze kombinovat s měřící sondou
- údaje lze získat jen při zapnutém zapalování, nelze tedy odhalit probíhající krádež ze zaparkovaného vozidla
- v závislosti na typu vozidla, poskytuje velké množství informací, např. otáčky motoru, stav tachometru,..
Měřící sonda
- sonda s plovákem dodatečně montovaná do palivové nádrže tak, aby měřila pohyb hladiny z nejvyššího do nejnižšího bodu nádrže
- trvale měří množství paliva v nádrži
- přesnost měření do 1% objemu nádrže i při různých kvalitách nafty (na rozdíl od kapacitních sond)
- argument, že plovákovým sondám hrozí mechanická závada na plováku je neopodstatněný. Trasa pohybu plováku je trvale mazána naftou a tlak vln v nádrži je dostatečně silný na to, aby se i případná nečistota z cesty plováku odstranila. Tento způsob měření se úspěšně používá v automobilovém průmyslu již několik let
- systém funguje i při vypnutém zapalování, i při odpojeném odpojovači autobaterií
- při krádeži paliva, při odpojení sondy nebo vypojení autobaterií, systém odešle varovnou SMS na předem definovaná tel. čísla
- stále stejná přesnost měření bez ohledu na kvalitu nafty
-
společně s monitorovacím systémem získáte informace:
- množství natankovaného paliva - porovnání s dokladem o tankování
- spotřebu paliva na jízdu nebo vybrané období
- přehled množství paliva na začátku a konci období
- přehled spotřebovaných litrů dle sondy a dle dokladů
- graf množství litrů v nádrži za vybrané období
- možnost zapojení 2 sond na 1 vozidlo (např. při 2 nádržích)
- oproti kapacitním sondám (bez plováku) nehrozí ucpání měřící části, protože ta je uzavřena uvnitř sondy a nepřichází v kontakt s PHM. Bezplovákové sondy měří uvnitř otevřené trubičky, do které se zespodu nádrže dovnitř natéká nafta. Právě v této části hrozí ucpání. Měřící část se také časem může zanést nebo u některých typů zoxidovat.