FIMA - knihy jízd se píší samy jako mávnutím kouzelného proutku

24.11.2023
FIMA využívá naše řešení pro bezproblémovou správu svého vozového parku, což jim umožňuje ušetřit čas i náklady a zároveň zvýšit produktivitu.

 

FIMA je přední firma v oblasti chytrých infrastrukturních řešení v pobaltských zemích a již téměř tři desetiletí se věnuje rozvoji veřejné i soukromé infrastruktury prostřednictvím rozsáhlých projektů. V souladu s jejím postavením na trhu, FIMA využívá moderní a inovativní technologie nejen ve svých projektech, ale také ve vnitrofiremních procesech. Jasným příkladem tohoto přístupu je využití systému Ecofleet pro efektivní správu jejího rozsáhlého vozového parku, který zahrnuje jak silniční, tak železniční vozidla. FIMA aktuálně zaměstnává 200 lidí a disponuje flotilou přes 100 vozidel.

 

„Systém jsme nainstalovali do více než stovky vozidel. Automaticky shromažďuje údaje o ujetých kilometrech, trase a hladině paliva. Porovnáním těchto údajů s informacemi o nákupu pohonných hmot shromážděnými čerpacími stanicemi můžeme zlepšit využití zdrojů společnosti.“

 
Justinas Grigaliūnas, Vedoucí servisního střediska

 

Knihy jízd se píší samy jako mávnutím kouzelného proutku

S využitím technologických inovací nabízí FIMA svým zákazníkům řešení v oblastech informačních a komunikačních technologií, bezpečnosti, automatizace, stavební infrastruktury, dopravy a energetiky. Centrála FIMA se nachází ve Vilniusu v Litvě a dceřiné společnosti se nacházejí v Lotyšsku a Polsku.

„Společnost má v Litvě asi 200 zaměstnanců. Zvláštností naší práce je fakt, že musíme neustále cestovat po celé Litvě: instalujeme zabezpečovací systémy na státní hranici, udržujeme zabezpečovací systémy objektů v elektrické síti, modernizujeme železniční infrastrukturu atd. To znamená, že naši inženýři, projektoví manažeři a supervizoři jsou neustále v pohybu,“ uvedl Justinas Grigaliūnas, vedoucí servisního střediska FIMA.

 FIMA_Fleet Complete_Fleet Manager

S tolika uživateli služebních vozů je nesmírně důležité mít přehled o každodenních činnostech, vyplňovat a spravovat knihy jízd. V první řadě musí práci odvést sami zaměstnanci a poté informace kontroluje účetní.

„Pro správu vozového parku a zejména pro přípravu jízdenek jsme využili dříve pro nás vytvořený systém. Všichni zaměstnanci služebními vozy museli tento systém každý měsíc používat a zadávat informace o tom, kde ujeli, kolik kilometrů a za jakým účelem. To vše bylo časově velmi náročné: informace se daly interpretovat mnoha způsoby a bylo nutné je neustále kontrolovat,“ popsal nedávnou minulost firmy Grigaliūnas.

Mnoho zaměstnanců pravděpodobně snilo o samovyplňovacích knihách jízd. Nyní se tento sen splnil: Vozy FIMA jsou vybaveny řešením Ecofleet, které umožňuje vytváření automatizovaných knih jízd pro hlášení využití vozidel.

„Systém jsme nainstalovali do více než stovky vozidel. Automaticky shromažďuje údaje o ujetých kilometrech, trase a hladině paliva. Porovnáním s informacemi o nákupu pohonných hmot shromážděnými čerpacími stanicemi můžeme zlepšit využití zdrojů společnosti,“ ocenil výhody nového řešení Grigaliūnas.

Správa desítek či stovek strojů je extrémně snadná, pokud používáte vhodná softwarová řešení, přečtěte si také o zkušenostech s pronájmem ABC

Dodal, že společnost má při přechodu na automatizovaný systém řízení dopravy dva hlavní cíle: transparentnost a efektivitu.

„Nový systém nám umožnil optimalizovat procesy a ušetřit čas, který jsme dříve věnovali vyplňování, kontrole a opravám knihy jízd. Se systémem jsme naprosto spokojeni, protože se nám výrazně změnil a zjednodušil vnitřní provoz,“ shrnul Grigaliūnas.

„FIMA nakupuje naši službu prostřednictvím půjčovny spolu s půjčovnou vozidel. Domníváme se, že tato možnost je pro společnost výhodná, protože faktury jsou přijímány z jednoho zdroje společně s půjčovnou a údržbou vozu. Je to výsledek tripartitní dohody mezi Ecofleet, půjčovnou a FIMA,“ řekl Tomas Stonys, projektový manažer prodeje Ecofleet.

Podle Justinase Grigaliūnase může být současný systém jen začátkem spolupráce s Ecofleet. Pro další zlepšení efektivity operací FIMA se zvažuje implementace systému Ecofleet do stávajících systémů plánování zdrojů a práce FIMA.

Řešení ECOFLEET lokalizuje kolejová vozidla

Kromě vozového parku použila FIMA k lokalizaci kolejových vozidel řešení Fleet Complete. Tato potřeba vyvstala po realizaci společného projektu se státním podnikem AB Lietuvos Geležinkeliai. Pro provádění prací a dozor nad nimi bylo nutné zakoupit železniční vozidlo. Později bylo nutné jej lokalizovat, a tak byl opět osloven Ecofleet. Dříve se taková řešení používala pouze u silničních vozidel a poprvé se uplatnila i v železniční dopravě.

 „Naší hlavní potřebou bylo určit polohu železničních vozidel. Nejen, že je sami používáme, ale také je pronajímáme, takže potřebujeme vědět, kde vozidla jsou, kdy jsou nečinná a kdy fungují. Dokonce jsme upravili podmínky naší smlouvy s našimi zákazníky podle ukazatelů, které sledujeme a měříme, takže je pro nás velmi snadné zkontrolovat, zda byla železniční vozidla používána podle podmínek smlouvy,“ uvedl Justinas Grigaliūnas.

„Potřeby našich zákazníků nás motivují k neustálému vývoji a hledání nových řešení. Je úžasné sledovat, jak naše řešení plní svůj účel a zjednodušují práci našim zákazníkům,“ řekl Tomas Stonys.

Kategorie
Mějte svůj vozový park pod kontrolou ještě dnes
JMÉNO A PŘÍJMENÍ
NÁZEV SPOLEČNOSTI
E-MAIL
TELEFON

Přidejte se k 30 000+ našich
spokojených zákazníků a šetřete
díky GPS sledování vozidel.

Máte otázky? Zavolejte nám:
+420 703 867 444
(Čechy)
+420 704 688 288
(Morava)
+420 704 688 288
(Slovensko)
nebo napište na: obchod@satelitnisledovani.cz

Přidejte se
k 30 000+ našich
spokojených
zákazníků a šetřete
díky GPS
sledování vozidel.

Máte otázky? Zavolejte nám:
+420 703 867 444
(Čechy)
+420 704 688 288
(Morava)
+420 704 688 288
(Slovensko)
nebo napište na:
obchod@satelitnisledovani.cz

PŘÍPADOVÉ STUDIE

Naši zákazníci

Satelitní sledování nabízí řešení monitoringu vozidel pro malé i velké firmy
Podívejte se, jak ho efektivně používají někteří naši vážení zákazníci.

PŘÍPADOVÉ STUDIE

Naši zákazníci

Satelitní sledování nabízí řešení
monitoringu vozidel pro malé i velké firmy
Podívejte se, jak ho efektivně používají
někteří naši vážení zákazníci.

 
Firmě Rohlík Group jsme ušetřili 77% původních nákladů na monitoring
vozidel
a s tím spojené sledování
teplotního řetězce.


Používání GPS fleet management
systému je dnes již nezbytnou
samozřejmostí
a je jich na trhu
mnoho. Některé se základní
funkcionalitou, některé pokročilé.
Systém sám o sobě ale nestačí.
Důležité je mít oporu v jeho
poskytovateli, který musí být spolehlivý,
profesionální a flexibilní.
V tom všem
se Ecofleet CZ s.r.o.
osvědčil ve všech
zemích, kde Rohlík Group působí.

Jiří Hanzlík
Rohlík Group - Group Head of Mobility
Evropský lídr kvality balíkových služeb, společnost GLS, zvolila v České republice pro zajištění bezpečnosti a spolehlivosti své přepravní sítě monitoring vozidel pomocí systémů Ecofleet CZ s.r.o.

Společně s online sledováním statusu zásilek je zajištěna spolehlivá přeprava balíků po celé ČR do 24 hodin a do ostatních evropských zemí za 1-4 dny.
Přední opravce železničních kolejových vozidel, člen Skupiny České dráhy - provádí opravy a modernizace elektrických a motorových vozů, ucelených jednotek, osobních vozů a funkčních celků železničních
kolejových vozidel.

Pro správu svých referentských vozidel
a jejich přesuny mezi jednotlivými provozními středisky oprav využívá modul Rezervace , díky kterému má vždy aktuální přehled o statistikách využití těchto vozidel.

Máte dotaz nebo zájem o nezávaznou
nabídku?

Zanechte nám na sebe kontakt a základní
informace a my se vám ozveme zpět.

Garance spokojenosti
Když nebudete s naším řešením spokojení během prvních 3 měsíců, vrátíme vám peníze zpět.
Serverový dohled 24/7
Díky nepřetržitému monitoringu je dostupnost aplikace 99,98%. Ve všední dny průměrně reagujeme do 1 hodiny a incident vyřešíme ještě tentýž den.
Instalace zařízení po celé ČR a SR
Do 24h odesíláme balíček s GPS, nebo domluvíme termín montáže.
JMÉNO A PŘÍJMENÍ
NÁZEV SPOLEČNOSTI
E-MAIL
TELEFON

Máte dotaz
nebo zájem

o nezávaznou
nabídku?

Zanechte nám na sebe kontakt a
základní informace a my se vám
ozveme zpět.

JMÉNO A PŘÍJMENÍ
NÁZEV SPOLEČNOSTI
E-MAIL
TELEFON
Garance spokojenosti
Když nebudete s naším řešením spokojení během prvních 3 měsíců, vrátíme vám peníze zpět.
Serverový dohled 24/7
Díky nepřetržitému monitoringu je dostupnost aplikace 99,98%. Ve všední dny průměrně reagujeme do 1 hodiny a incident vyřešíme ještě tentýž den.
Instalace zařízení po celé
ČR a SR
Do 24h odesíláme balíček s GPS, nebo domluvíme termín montáže.